چهارشنبه، دی ۱۳، ۱۳۹۱

سلام به دوستای گلم 
خوشحالم بعد یه مدت طولانی اومدم اینجا :)
اول سال نو میلادی رو تبریک می گم و بعد دیدم که امروز دوم ژانویه هست. یه روز مهم حداقل برای من مهم و ناراحت کننده هست، بهونه ی خوبی شد تا بیام یه پست بنویسم :

سال 711 میلادی یعنی در دوران جنگ های صلیبی، مسلمانان موفق به فتح اسپانیا میشن و قلمرو امپراطوری اسلامی به اوج خودش می رسه. بعد از اون اسپانیا میشه یکی از مراکز علمی اون روزگاران و به واسطه دانشمندان بزرگی که در اونجا بودن از جمله ابن رشد، یکی از پیشرفته ترین کشور های اون دوره میشه در حالیکه در کنار اسپانیا اروپا در تاریکی قرون وسطی به سر می برد. این روند تقریبا هفتصد سال طول میکشه. در این میان خلفای عباسی که شاهد پیشرفت امیران مسلمان اندلس بودن و ترس از اینکه امیران از اونها تبعیت نکنند و از طرفی درگیری های بین ممالک اسلامی باعث میشه تا اندلس تنها بمونه و کشوری هم نبود تا از اون حمایت کنه اینجا بود که کم کم شوالیه ای مقدس اروپا شروع به پیشروی کردن و در نهایت در دوم ژانویه 1492 قرناطه یا همون پایتخت به دست اروپا فتح شد و نام قرناطه به گرانادا تغییر پیدا کرد. هر چند پیمان صلحی امضا شد و به مسلمانان آزادی عقیده داده شد اما بعد از ثبات مسیحیت پیمان نقص شد و حتی حمام هایی که مسلمانان ساخته بودند تخریب شد واسپانیا هم به تارکی قرون وسطی ملحق شد، البته در این میان کاخ با شکوهی که قبل از اسلام موجود بود و در زمان اسلام به دست امیران مسلمان کامل شد و بعد از اون هم خوشبختانه تخریب نشد و مقر حاکمان مسیحی شد. یعنی کاخ الحمراء ، امروزه این کاخ یکی از زیبا ترین کاخ های دنیا و زیبا ترین کاخی هست که مسلمانان در اروپا بنا کردند....
  


در پایان هم در این روزهای امتحانا برای همتون آرزوی موفقیت می کنم. 
شاد باشید
Danials

۱۲ نظر:

Pedram گفت...

چه عجب بلاخره آپ کردی !
من هرروز به اینجا سر میزنم که ببینم کی آپ میشه :دی
امیدوارم موفق باشی توی امتحانات...

saman گفت...

سلام دانيال جان...
عجب يه كاخي چيزي مسلمونا ساختن كه تو بياي يه پست آپ كني...دق كرديم بابا:)))
اميدوارم بيشتر ازت پست بخونيم...
بووسسسسسسسسس

محمد گفت...

ممنون که این رو برای ما روایت کردی

Danials گفت...

ممنون پدرام جان که میای اینجا سز می زنی و امیدوارم تو هم همیشه موفق باشی :))

سامان: واقعا راست می گی ها اگه نساخته بودنش من الان اینجا نبودن D:
سعی می کنم زود به زود بیام اینجا :)

خواهش می کنم محمد جان وظیفه بود، عشق اسپانیا آخر منو می کشه... :))

kia گفت...

مردم اسپانیا باید خوشحال باشن که شر مسلمونا از شبه جزیره ایبری کنده شد..هرچند به قول شمادر تاریکی قرون وسطی فرو رفت..می ارزید..چون در غیر این صورت باید مثل خیلیا در اوج بدبختی و ذلت زندگی می کردن..و تا عمر داشتن در تاریکی ضیاء دین مبین اسلام و درخشش خورشید سوزان فرهنگ عرب زندگی می کردن..

Danials گفت...

آقا کیا برو تاریخ رو بخون، دوران طلایی اسپانیا همون دوره ای بود که اسلام در اونجا حضور داشت. مثلا الان مردم اسپانیا خیلی خوشبختن نه؟؟ بفرمایید قوانین مالیاتی و حقوقی اسپانیا در زمان حضور اسلام رو مطالعه کنید تا ببینیند چقدر پیشرفته بودن... من خودم مسلمونم اما اصلا در ذلت و بدبختی نیستم... اما شما اگه خیلی ناراحتی می تونی در تاریکی ضیاء دین مبین اسلام و درخشش خورشید سوزان فرهنگ عرب زندگی نکنی...

Pedram گفت...

جواب دادنت به کیا تو حلقم :دی
احسنت
موافقم کاملا

Danials گفت...

پدرام کاری نکردم که فقط ایشون نظرشو گفت، من هم نظرمو گفتم D:

مهرداد گفت...

سلام

کاخ خون بدبخت خوشبخت خ در این بین چه ها میکند بگذریم . فصل امتحان باز رسید این نیز بگذرد موفق باشی

مهرداد گفت...

سلام

کاخ خون بدبخت خوشبخت خ در این بین چه ها میکند بگذریم . فصل امتحان باز رسید این نیز بگذرد موفق باشی

Danials گفت...

مهرداد جان ممنون
امیدوارم تو هم همیشه موفق باشی :))

kia گفت...

شکی نیست که حضور دینی که شما ازش خیلی خوشحالی در هر جایی..مایه پیشرفت و خوشبختی بوده!!..یه ورقی بزن دو قرن سکوت زرین کوب رو..تاریخ اجتماعی ایران مرتضی راوندی رو..تاریخ بیهقی رو..من به اسپانیا کاری ندارم دوست عزیز..راجع به همین کشور خودمون میگم..اگر شما جایی دیدی که حضور اسلام باعث پیشرفت شده..دلیلش اسلام نبوده..دلیلش مردم بومی اون منطقه بودن..و این در ایران و اسپانیا از بین جاهایی که اسلم چپاول کرده بیشتر دیده میشه..وگرنه همین اسلام در زمانی که در اسپانیا و ایران بوده..در شبه جزیره عربستان هم بوده..جایی که همین اسلام ساخته و پرداخته شد..اونجام شما قوانین حقوقی و مالیاتی پیشرفته سراغ داشتی؟..اگه منظورت خمس و زکات و شک بین دوتا بند از شست دست قطع کردن یا اصن شست رو قطع نکردن یا مهم بودن بیضه چپ از راسته..که..متأسفم واست..که کم هم نیستین..